Upplevelsepaketering

 

upplevelsepaketeringVill du paketera din produkt med andras för att öka din lönsamhet? Vill du skapa upplevelsepaket genom samarbeten med andra aktörer? Knyta aktiviteter till ditt boende? Eller boende till din aktivitet?

Kontakta oss, vi vet hur! Med din verksamhet som utgångspunkt, hjälper vi dig att skapa paketprodukter där  1+1 blir 3 (minst!)

 

Vi hjälper dig med:

  • resmålsanalys – Vilka aktiviteter och aktörer finns i din närhet? Finns det riktiga besöksmagneter? Vilka vill du skapa samarbeten med?
  • målgruppsanalys – Vilka är dina bästa kunder idag? Hur får du fler av dem? Vilka nya målgrupper skall du locka? Hur når du dem?
  • produktpaketering  – Baserat på din målgruppsanalys – hur ska din produkt paketeras? Riktar du dig mot barnfamiljer? Utländska turister? Storstadsbor som vill uppleva landsbydgen? Paketera din produkt med utgångspunkt från kunden du vill nå!
  • försäljning och marknadsföring – Hur hittar kunden dig? Hur säljer du upplevelsepaket där flera aktörer ingår? Hur arbetar man med återförsäljare? Utländska researrangörer?
  • bokningsförfarande och ekonomi – hur bokar kunden? Hur och till vem betalar hon? Behöver du betala provision till någon? Hur fungerar paketreselagen?

 

Dykpaket i Stockholms södra skärgård

Ett av våra mest spännande projekt just nu är paketering av dykupplevelser i Stockholms södra skärgård – där möjligheten att på ett organiserat och säkert sätt få dyka på skeppsvrak från 1600 och 1700-talet kombinerat med föreläsningar, smidiga land- och sjötransporter, bra boende och besök på en rad spännande museer och sevärdheter med sjöhistorisk anknytning ger besökaren en helhetsupplevelse att minnas.

Undersökning av Jutholmsvraket ssom sjönk i början av 1700-talet

 

 

 

 

Upplevelsepaket stärker försäljningen av en boendeanläggning

På hotell-och konferensanläggningen Idingstad Säteri utanför Linköping skapar vi attraktiva ”paketupplevelser” för att stärka hotellets konkurenskraft och öka beläggningen med fler gäster som stannar längre. Det vinner alla på!